torsdag, april 02, 2009

Påskgrodan...

Ja just det ja..jag är inget fan av påskrassel, utan här brukar det stå en stor plåtvas på verandan med björkris el dyl som jag snörar fast vita fjädrar på.
I år vill jag hitta fejkfjädrar annars får det nog vara, gu så präktigt va?
Jag har en liten påskhare som jag fått för några år sedan, den åker fram för barnens skull.
I planteringen på bilden sitter en liten groda på en boll och väntar på att dom gula Hyacinterna ska slå ut.
Gult är inte heller min stil men dessa ska vara ljust ljust gula lite som vaniljkräm.*mmmmm*

DET är min stil det.


Idag är det VÅR i luften! 12 grader varmt redan och klockan är ju bara morgon ännu!

Jag ska baka sommarkaka dagen till ära, och den ska med till ännu en pysselkväll hos min vän P.

Hon har förresten så fint hemma, jag har gått lös med kameran hemma hos henne så kanske det blir ett amatörfotat-hemma-hos snart.....

Sist men inte minst så blommar en av mina hoyor för fullt...många sorter är på gång men nu luktar det underbart från hoya Thomsonii, den har vita blommor och är smockad med klasar när den kommer igång!
Foto kommer.
Ha en fin dag nu ska här bakas sen ut i solen!
kram /J

1 kommentar:

Petra sa...

Vilken påsk-groda, så underbar
Vi har ju fjädrar plockade av döda fåglar om det duger åt fröken ;-)
Hemma hos...det lät intressant *hihi*