fredag, april 03, 2009

Snabblagad lax

Här kommer ett tips på en supergod Lax som jag lagade till lunch idag.
Den blev både smakrik och saftig, supergod!
Frysta portionslaxbitar är snabbtinade och ett bra alternativ om man vill kunna spontanlaga fisk.

Som idag!


Jag blandade ihop 4 msk kallpressad rapsolja, 4 msk soya, en halv citron och cest från en halv citron ungefär, allting ner i en påse där laxbitarna fick marinera i 40 minuter ungefär.
Smorde en ugnsform, på med laxen, salta och peppra.
200grader på ugnen och in i 15 minuter.
Pressad potatis och gröna ärtor till så var det klart.


Äldsta sonen gav toppbetyg också, en treåring ska man lita på!

Solong! J

2 kommentarer:

Tina i Norge sa...

Oj vad många inlägg jag har missat!! Vilka fina pyssel!!! Jag vill åsså vara hemma och pyssla med dig! :) Istllet för att vara här och tjäna pengar! ;P

En tung vecka ligger nu bakom mig, med totalt 8 timmars övertid! Blääk! Men nu ska jag pyssla lite för mig själv som avkoppling! :) Beställningen från Panudo har kommit! Woohoo! Å våren är i luften! 17 grader och crocus överallt! Perfekt helg!

Kramar

Carola sa...

Hejsan! Är på jakt efter en annorlunda dörrknackare, googlade på det och ett av dina blogginlägg med en annorlunda dörrknackare i form av en djävul som du hade fotat i Gävle dök upp, undrar om du vet vart man kan få tag på en sådan? Mvh Carola