fredag, april 03, 2009

Another pysselkväll...

.......ligger bakom mig och mina vänner som tycker om att umgås och vara kreativa.
Kaffekopparna klirrar och ett fat med sommarkaka frestar....
Låter det bra så är det ännu bättre att vi dessutom inviger P;s nya pysselrum som är grande, större än vårt sovrum här hemma. *S*
Jag tovade för första gången med filtnål, ett pennfodral fick en bil som släpper ut lite väl mycket avgaser kanske men på låtsas är ju inget farligt har jag hört.

resultatet av min nåltovning

Jag avslutade också min bitterstitch som P skulle få.
Voila pimpad med några silverpärlor (se närbilden) och en ribbaram så var det klart!







Närbilder på pärlor....bara två lådor annars kulle jag fylla hela bloggen med bilder bara på pärlor, men dom är så trevliga att fota!




P;s pyssel, hon tovade en till prinsessväska, denna gång med en blomma och en nyckel.

Så fint och visst ryms det väl lite lördagsgodis i en sån?!




Pysselkatten Maja som gärna stryker sig mot allt som hår kan fastna på ;-)

Men adorebul är hon i alla fall!




Väldigt sällsynt insekt som stod i fönstret....den rostar dessutom, kan det vara stålmannen?

Tänk om den har rost-malaria?...tänk om den kan flyga....tänk om.....



FREDAG igen, jag ska njuuuta av ett glas Lindeman och imorgon ska jag ta sovmorgon och sedan blir det en tur på stan för lite påskäggsshopping.
Om inte solen gassar för då blir det ute i solen för hela slanten för denna tanten.

Kram ha en fin helg! / J

1 kommentar:

Petra sa...

Skål till dig och Lindeman *suck*
Underbara kort!!!