torsdag, augusti 07, 2008

En djävul i Gävle

Gävle är en fantastiskt fin stad, där har vi varit flera semestrar och njutit, bland annat av långa promenader runt
Stadsträdgården/ Boulognerskogen och i gamla Gävle.
Där finns verkligen sevärda blommor och träd, allt är så uppvuxet och lummigt.
Och Furuviksparken med alla apor och kängurur är som en annan värld!
Jag mår lika bra varje gång.
Tyvärr har mitt älsklingsfik Mamsell bytt ägare och gjorts om till ett modernt dito.
Well well jag ska inte måla fan på väggen innan jag gråter och ylar.
Däremot skulle jag vilja hänga en alldeles speciell dörrknackare på ytterdörren.
Denna udda dörrknackare fotade jag i gamla Gävle, vet någon vänlig själ vem som tillverkar dom eller vart dom kan köpas?
Jag kanske ska knacka på nästa gång jag är där....
Idag är det städning på schemat, igår putsade jag alla fönster på nedervåningen.
Jag har ju en bebis som behöver en hel del tid av mig så jag hoppas jag hinner få nåt gjort.

Ajöken / Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att du kommer snart!!!
mamsell är numera en restaurang - inget fika där inte (tror inte ens det heter mamsell längre...). om man nu inte går dit o köper en efterrätt bara...
längtar efter er allihopa!