fredag, augusti 01, 2008

Bättre sent än aldrig

Här kommer några foton från trädgården, den är under ständig planering/omplanering
Min smak när det gäller växter så planterar jag mest plantor som har fina blad, tex hosta, daggkåpa (både mini och jätte)
Färgerna som dominerar är grönt, vitt, silver och lite lite rosa.
Trädgårdspynt har jag en hel del, så pass att det mesta står i garaget och byts ut lite år för år, jag gillar inte att ha FÖR mycket rassel utan sådär lagom är bäst!
Gjutjärnspigor i skuggrabatten
Jättedaggkåpa och vit förgätmigej

Cementhjärta med regnvatten






Alla krukade perenner övervintrar i kallgarage


Goda bär till sonen


Grodfontän i mässing





Lagom kitsch: flygande rostigt ägg






Det är ju grodans år i år så.....


Nu är det kuddfluff och skönsömn som gäller för imorgon ska jag på loppis.
Natti!
/Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har det så fint!
Blommar din förgätmigej nu?
Jag klippte just ner mina för längesedan vissna stjälkar och hoppas på en andra blommning.
Hittade du nått på loppisen?
Kram / Petra

Jenny sa...

TACK!
Tyvärr blommar inte den vita fortfarande,
fotot togs i mitten av Juli, den blommade hela Juli ut.

Pysselprinsessan sa...

Åh så fina bilder! Jag vill oxå ha en trädgård ju! *avis* :D
Kramar