torsdag, juli 24, 2008

Cogito ergo sum

Det var några dagar sedan jag bloggade sist,
jag evakuerades med barnen i 2 dygn...
Orsak: getingar
Åtgärd: man i vit overall och giftig spray.
Sedan har det varit så underbart väder, idag sken solen och det var ljumma vindar.
Jag har fotat lite här och där men tömmer oftast kameran på andra datorn.
Jag ville ju visa lite bilder från vårt hem.
Dagens fotobidrag blir i alla en vit doftpion från min rabatt.
Den är en fantastisk överlevare som hamnade här på grund av att jag råkade gräva upp den hos en vän....hon bad mig tömma hela rabatten men glömde nämna att pionen skulle vara kvar.
*GULP*
Skamset grävde jag ner den i min rabatt och ersatte henne med en ny.
Jag har ju hört och läst att pioner inte kan flyttas på våren och att dom inte blommar då.

Beskåda underverket!
foto Thomasz D
På återseende! / Jenny
( corgito ergo sum : jag tänker alltså finns jag)

2 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Jo, men i alla fall fika ska det bli! Nån dag... Kanske en dag då det slutat vara 27 grader inomhus här hemma! ;P

Getingar... Usch! Vi har nog ett bo här i närheten oxå. Vi får hindra balkongkatterna Glenn och Ralph att äta upp dem lite nu och då! Underbar pion! (Vill OXÅ ha en trädgård! Ungefär NU!)

Kramar

A home far away sa...

At besväras av getingar hör ju tyvärr sommaren till, den mindre trevliga delen av sommaren:-).

Ha en fin dag
//Gunilla