torsdag, juli 17, 2008

att måla eller inte måla....

Det som är min fråga är alltså om jag ska eller inte ska måla denna fantastiska schiffonje som jag fyndade på Blocket idag!
Den är så fin i modellen men jag är sugen på att måla den vit....
Jag har för ett par år sen lyckats fynda
(
haha B tycker jag kallar allt fynd, men dessa ÄR verkligen kanonfynd!)
en imperialsäng till A innan han ens vuxit ur spjälsängen.
Jag ska peta in ett kort på den en annan gång.
Nu står schabraket i matrummet... den är inte lättplacerad, B vägrar böka upp den på övervåningen dessutom.
Min plan är att byta våra 6 svarta matstolar till en vitmålad "kurvig men stilren" köksoffa och udda vita stolar, DÅ kommer den passa in så fint så fint!
Ska jag eller ska jag inte? Måla?
Kolla vad fint nött den är i orginalfärgen...
Jaaaaa, det var mina världsliga problem denna torsdagskväll, jag hoppas ni andra har vettiga saker för er.
Knos!
/ Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej

Pysselprinsessan sa...

Åh, det lät ju superfint! Skulle passa perfekt med udda å vitt i erat matrum! :) Men det är ju alltid en viss ångest att måla gamla grejor!

Kramar

Anonym sa...

Mååååla, måla, mååååååla! Och byt ut handtagen. ;0)
Puss/lillsyrran