måndag, november 10, 2008

Sista rycket

Sista rycket för hösten alltså, jag fotade lillasyster häromdagen nere vid havet som ligger ett stenkast bort.
Ett underbart litet berg som sträcker sig ut mot vattnet med en trolsk skog är platsen vårt hus står på.

Syster fick kämpa sig upp på bergsklippor för att plocka sista klasen rönnbär.
Hon knorrade inför uppdraget men jag påminde henne om att hon gått klätterkurs, därutöver så bar ju jag på kameran och faktiskt inte hade möjlighet att riskera livhanken..*host*

Här är bären och jag längtar till nästa sommar för då blir det hallon som plockas, dom kan man ju äta upp efter fotografering...rönnbär skulle jag ju endast peta i mig om jag var en fågel så det går bort.

Vad jag längtar mest efter nu är advent....pyssla...pynta....vita hyacinter...vit amaryllis som helst hängs upp och ner i ett fönster ...glögg...pepparkakor...mosskransar....jazzig julmusik...

Nu ger jag mig för listan tar nog aldrig slut, måndag idag och jag hoppas alla får en trevlig vecka!

Kram / Jenny

1 kommentar:

Pysselprinsessan sa...

Åh, vilken fin bild!

Åh... jag vill oxå julpynta! Fatta att jag kommer hem den 18:e, då är ju all förberedelse över! :( Jaja, jag hinner ju inte bli less... D har lovat mig en julgran iaf! :)

Förresten så har vi det bara bra! Hälsa alla!

Kramar