torsdag, oktober 02, 2008

Morgonstund....

Har i mitt fall kaffe i koppen!
Hösten tutar på och kommer med stormsteg, jag är en stor fan av denna årstid.
Alla löv som är vackrare än de flesta sommarblommor, luften som jag kan ta med stora djupa andetag gör att det känns nästan som att dricka upp hösten!

Haha ja visualisera inte detta utan känn känslan jag försöker beskriva.

Hmmm vad ska jag lägga in för bilder tro?

Om jag inte hade valt att inte lägga upp mitt privatliv här så skulle jag bjuda på finfina bilder på mina underbara barn.

Nä jag får rota runt lite i mapparna och bjuder på ett hjärttema...

Hjärtformad Aluminiumskål som köptes hem från Gävle
Skålen fyllde jag med stenar och hjärtformade stenar



Ett skört äggskalstunnt hjärta pyntar en av mina hoyor

En av de segaste och klumpigaste i hoyasläktet är Kerrii, även kallad Valentino, som bjuder på hjärtformade blad som får de flesta att smacka med tungan av köplust...och när den blommar....ja det gör mig ingenting att den droppar nektar som klibbar!


Ursäkta halvkass bild men jag hittade ingen annan på blommande Kerri

Sisådärja nu är det dax för påfyllning av java i koppen.

Ha en bra dag och en bättre fredag och bäst helg!

/ J

4 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Vilket fuskigt fint hjärtfat! Å stenarna sen... I like! :)
För att inte tala om dina hoyor! Alltid mycket finare än mina! ;P

Vi syns imöra!

Kramar

Unknown sa...

Nenne; Åh tack!! :) Gillar med att den är lite "maffig". Är kalasnöjd med den! Tur man har en händig sambo. :)Trevlig helg på dig med!

Ps, fina bilder! :)

/Malin Isnpriation & design

Pysselprinsessan sa...

Hello!
Åh, så du har en grön! Fränt och fuskigt! ;) Vet du vilken grön? Neon eller "vanlig" grön?

Hi hi! Myrjagaren... Ja, klart vi ska fika igen! Lite oftare kanske! Typ nästa år eller så!? Hahah! Jag är iaf tillbaka i Umeå den 18 december. Galet att vara borta så länge!
Kramar

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Är det dessa blommor som kallas för Porslinsblomma? I så fall är jag uppvuxen med dessa och de är ju jättefina :) Kanske dags att ta ett skott från mina föräldrar. Kram Kikan